In het kader van actielijn 6 van de Regionale Aanpak Personeelstekort in het Onderwijs (RAP), waarin onderwijsinnovaties centraal staan, wordt op het Mgr. Frencken College in Oosterhout door de sectie Geschiedenis dit schooljaar een pilot uitgevoerd binnen de eindexamenklassen HAVO-5. Bij deze pilot vormt het auditorium op het Frencken het voornaamste toneel voor kennisoverdracht. Aangezien één docent de hoorcolleges verzorgt wordt tijd vrijgespeeld waarin andere docenten kunnen werken aan toetsen, opdrachten, enz. In de reguliere lessen is vervolgens meer ruimte voor samenwerkend leren, verdiepende opdrachten en meer individuele begeleiding. Kortom, een relatief eenvoudige organisatorische verandering met oog voor duurzaam docentschap.
RAP West-Brabant presenteert het onderwijsconcept middels een korte film en een ontwerp. Daarna kunnen vragen gesteld worden aan Sjoerd van Boxtel (Conrector Frencken college) en Bernt Kerremans (Docent Frencken college). De bijeenkomst vindt online plaats op:
donderdag 31 maart van 11:30 tot 12:00 uur
Deelname aan deze sessie is gratis, maar vanwege beperkte capaciteit is aanmelden verplicht. Wacht niet te lang!